Monday, September 26, 2016

boleh tahan sado kohkoh


tu dia kemain besar mukadimah engko. excited macam ni lah muehehehehe. oh ha, sorrylah aku aktif dekat wattpad lately ni. banyak ilham pulak nak keluarkan cerita klise level potong kaki. 

semalam aku join Muscle Army Obstacles Challenge 2016 dekat Tadom Hills Resort. yess tempat orang mandi mandi naik pelampung buloh tu. pelampung ke tu? ha lebih kurang la. tapi kitorang bukan join yang mandi mandi tu. join game dia. aku pergi under sport club company. 


ni ha maps dia. 3km run and 25 obstacles. memula fikir game biasa biasa je. ni bukan biasa biasa do. gila. yang join pun sado sado. lengan dengan kaki dah lebih kurang, tak boleh nak beza. lepastu memasing lari macam badan tu kapas, melantun lantun. jealous aku tengok. hahaha. aku kasi gambar dululah. 




ni sebelum start game. macam biasa la selfie apa yang patut dulu buat kenangan dihari tua. eceh. 



warm up tak berapa nak warm up. tu yang muscle semua sakit sakit. 



ni second game. tough gila. kitorang yang hakak hakak tak buat pun game ni kohkoh. first game panjat jaring jaring naik atas kontena lepastu turun sendiri k. kena lompat k, tinggi k. aku dah la 'tinggi' k. hahaha lepastu lari 3 km. 



dah nak sampai hujung muka kena ada sinyum la kan. hahaha tapi pancit weh. jogging dekat setia alam yang 1km satu round tu pun dah pancit inikan straight 3km. lepastu kitorang kena jalan masuk dalam lombong untuk menyeberang. 


macam biasa ambil gambar dulu apa apa pun. kehkeh


nasib baik air tak berapa nak sejuk. suam suam kuku macam tu, tapi licin gila k. tergelincir tu biasa sangat la dalam ni. 



yang ni tak ingat yang ke berapa punya. kena jalan atas tali sambil pegang tali. dua kali aku jatuh. tapi kena bangun balik sambung kasi habis. lawak gila memasing jatuh macam hapa. nampak macam hujan padahal bukan hujan pun. ni camera phone siapa entah gila tak clear gambar hahahaha. 

sebelum jalan atas tali ni kitorang kena panjat benteng kayu, lepastu lompat pagar k. lepastu terjun guna tali dari cliff ke bawah. yang tu memang takut gila la. aku skip yang tu. lepastu jalan atas tali. lepastu balancing atas kayu pulakk. gila banyakk jalan panjat jalan panjat. 

lepastu tu panjat benteng kayu lagi, 12meter tinggi dia. aku dah nak give up tapi yang lain cakap try first try first. tak sangka pulak berjaya kohkoh. lepastu jalan dalam air. sebabkan aku agak 'tinggi' so dia sampai paras leher. tawakal gila yang ni. lepastu panjat jaring, turun kena slide body. lepastu panjat tayar tayar yang dorang buat macam buaian tu. tu aku baru satu tayar dah jatuh. skip. lepastu panjat papan turun pulak guna jaring. serious la berapa kali panjat memanjat sebenarnya ni?

lepastu panjat tali lagi. hahaha. yang ni kaki aku terlepas dekat tali so aku tergantung. tinggi bak hangg. mengucap panjang tak ingat apa dah. crew situ suruh buat landing jump. nasib baik ok. ada officemate sorang dia jatuh terduduk. kesian gila. tapi tengok macam ok jugak la. ada calar calar sikit la. 

then, kena berenang. dalammmm wehh. aku rasa macam tak bergerak gerak badan dah la besar nak kuak kuak lentang dah macam doraemon lemas. haha. lepastu second last, ha yang ni gila. kena terjun dalam pool yang penuh dengan ais. totally ais. ada officemate dia siap terjun macam dekat sungai hahaha tak senonoh gila. short otak. dah la kena selam dalam ice pool tu. weh sabar je laa. 


last, kena slide dari atas terjun dalam kolamm. yang ni pun dalam gila la. menggigil gigil lepas naik tu. asyik kena selam terjun panjat lompat apa semuaa. sorry lah takde gambar sebab tak pegang phone. 



then dapatlah tshirt tu dengan botol ayaq. company aku bayar yang beginner package so tak dapat medal. time ni happy lagi tak rasa sakit sakit. sampai rumah, melingkup. temperature badan terus naik macam hapa. kepala sakit badan sakit. hari ni baru betul betul rasa kesakitan disana sini hahahaha. 




so it's a wrap. bestt sebab first time join challenge macam ni. aku betul betul rasa aku tak boleh, tak sangka pulak berjaya habiskan game hewhewhew. tapi badan sakitlah.

masa dekat certain point ada crew tanya 'you boleh buat ke?'. heyy ni huda la. hahahaha. dorang tanya sebab fizikal aku la kot. ah aku peduli apa, officemate aku semua positive gila cakap 'you boleh mesti boleh punya try first try first' so kenapa aku nak cakap tak boleh kan? badan besar tak semestinya tak boleh. cuba dulu la macam macam mana pun. even ahso and ada apek tua pun join game ni. ada satu apek cakap 'ni easy lo, so easy'. senang je dia main panjat panjat hahaha. aku kena kuatkan stamina la macam ni. mana aci apek tua lagi sado dari aku hahahaha. 

so totally best. kalau sport club bukak lagi game macam ni memang aku join la. sementara tengah bujang kohkohkohkoh. 

oh ha, tengok yang 2015 punya. 



tengok yang ni sebab 2016 punya takde lagi la kan. kehkeh. mana tau boleh suggest dekat sport club masing masing untuk next year punya ke ;) oh ha kalau nak tengok next event bukak web tadombase.com

oklah, bye!

.hudapunyacopyrightreserved.