Monday, September 23, 2019

i really want to talk about this





entri ni serious sikit. aku cakap direct heart to heart. aku harap apa yang aku cerita ni mesej dia sampai dekat korang yang baca, and of course orang yang memang aku nak dia baca (hope so)

sabtu lepas aku tak dapat tidur sebab heartburn, simptom biasa kalau pregnant. so aku relaks dulu main phone, amirul dah tidur sebab dia full day pergi kursus silat, memang flat habis. aku tergerak nak go through phone dia. aku baca semua old IM dekat Facebook dia. 

aku baca old text dia dengan ex dia yang sebelum aku ni. tak tau la kenapa aku rasa sedih bila aku baca. bukan sedih sebab diorang sweet ke apa. tapi sedih sebab ending yang aku baca dekat situ sangat menyakitkan. aku baca lagi IM yang lain, aku terjumpa IM yang amirul try cari shoulder to cry on. dia macam lost gila and frust gila gila (i can imagine the terrible feeling masa tu). sorang sorang kawan dia pi IM luahkan perasaan. and yes tak dinafikan memang dia sayangkan ex dia masa tu. and dia betul betul lost it out bila diorang end up macam tu je. 

apa yang aku tau ni kira macam betrayal sebab the next days ex dia dah dengan orang lain. aku tau diorang bercinta lama jugak, and amirul pun dah join in dengan family ex dia tu. so bila jadi macam ni memang sakit la kan perasaan dia. aku tau amirul nak hilangkan rasa sakit tu ambik masa jugak, 4 bulan lepastu baru aku kenal dia. 

frankly aku bukan nak brag in the old stories, tapi aku betul betul rasa sedih and kesian dekat husband aku sendiri. aku baru tau dia punya frust bila orang yang dia betul betul percaya/sayang betrayed dia macam tu je. 

lepastu aku tidur aku peluk dia tak lepas. tak tau la nak cakap macam mana, tapi hati aku betul betul rasa sakit yang dia rasa dulu. and aku tak nak dia rasa lagi perasaan macam tu in future. aku nak dia rasa yang dia betul betul worth untuk orang lain - aku.

aku ada cakap dekat amirul, kenapa kita tak jumpa lagi awal. dia jawab jalan tuhan create untuk kitorang ni pun dah cukup cantik. 

aku ada borak heart to heart dengan dia, aku tanya semua cerita lama dia, amirul just cakap maybe ni balasan dulu dia jadi playboy or whatsoever. aku just cakap, kalau semua ni tak jadi, aku takkan jumpa dia. 

sebelum aku kenal dengan amirul, aku pun tengah kawan dengan orang lain. tapi aku sendiri yang decide to leave sebab dia kantoi curang. kes curang memang aku tak boleh nak terima. itu pun kira jenis betrayal jugak kan, tapi tak seteruk yang amirul experienced la. aku mampu lagi move on esoknya and look forward tak pandang belakang dah. 

aku tak pernah berjanji depan amirul yang indah indah, and aku pun taknak dia letak janji bulan bintang dekat aku. just aku simpan & nekad dalam hati yang aku takkan sia sia kan dia, aku letak dia priority aku (husband kan, of course la nombor 1) and paling penting, dia takkan rasa the same kind of betrayal lagi. he's worth for my entire life. dunia akhirat insyaAllah. dan jugak dia akan ada anak (insyaAllah anak anak) yang sayangkan dia sampai bila bila. 

dari semalam aku tengok dia, rasa macam jatuh cinta lagi dan lagi dengan orang yang sama. hati aku betul betul set yang dia ni worth untuk dihargai & disayangi, sebab sepanjang dia jadi husband, he did his very best. 

we're genuinely happy. truly happy. jadinya aku harap orang orang yang ada dalam cerita lama amirul boleh move on sebetul betulnya dan tak ganggu dia lagi. 

aku jadi sakit hati bila orang orang lama tu dan ahli keluarga dia still nak tau life amirul. tak perlu rasanya. and tak perlu nak add dekat FB ke IG ke. itu semua nonsense. 

move on lah. move on yang bukan mulut je cakap, tapi hati/mindset pun kena move on. bukan untuk kitorang je, tapi untuk kebahagiaan masa depan semua orang. 

we didn't hold any grudge, sebab kita orang ada agama, sampai ke mana je la dendam tu. maka nya kitorang pun doakan yang baik baik untuk orang sekeliling, termasuk yang ada dalam masa silam masing masing. 

just let us be us. 

1 lagi, no one deserve a betrayal. 
anyhow, ini semua cerita jodoh. God knows best. 

fact
- tak ada issue rampas since aku kenal amirul 4 bulan lepas cerita lama dia tu.

- we bought our OWN dowries, aku habiskan around RM3000 untuk barang hantaran kecuali al-quran. sayang kalau tak pakai. 
- i didn't use any of his ex's stuff. taste tak sama. 
- kitorang tak expose diri masing masing dekat family. everything remain a secret sampai awal 2018 masa amirul jumpa abah aku. 
- tarikh nikah kitorang, abah aku yang set, tak ada issue ikut orang. 
- tarikh majlis bertandang amirul yang set, sebab birthday aku. 
- I LOVE MY HUSBAND. wink wink

be good, bye. 

.hudapunyacopyrightreserved.