Wednesday, May 30, 2018

otak kanan (15)

aku raya berdua tahun ni - dengan adik aku. 
mak abah aku buat umrah so diorang raya dekat sana sekali.
aku tak ada masalah sebab dah biasa urus semua benda sendiri.
tapi terasa sunyi la.

dua malam lepas abah & mak dah siap siap kasi amanat/wasiat/nasihat untuk semua harta tangible & intangible yang abah & mak ada.
aku anak keempat aku lebih suka dengar dulu.
sebarang keputusan aku biarkan kakak kakak & abang abang aku putuskan.

and honestly malam tu agak emotional. walaupun tak tunjuk.

semua faham benda macam ni kena ada persediaan.
aku pulak sedar kita adik beradik semakin besar & semakin banyak tanggungjawab & amanah nak kena pegang/jalankan.

tapi aku tak ready untuk kehilangan lagi.
sebab tu aku lagi banyak dengar malam tu.
aku tengah cuba hadam yang aku dah besar, apa apa yang akan jadi akan datang aku kena bersedia.

tapi apa apa pun, ultimately aku sentiasa mendoakan mak abah aku selamat pergi sana & selamat balik sini.
semoga mak abah aku sentiasa sihat dekat sana and dipanjangkan umur.

perasaan kali ni lain. tak sama macam time mak abah aku pergi haji dulu.

semoga semua baik baik je.

anak, nakal macam mana pun kalau bab macam ni dia jadi alert & rasional.
aku tak terkecuali.

korang doakan mak abah aku selamat pergi & selamat balik k.
selamat berpuasa ❤

.hudapunyacopyrightreserved.