Saturday, July 21, 2018

Amirul & Siti - part 16

HOW ACTUALLY WE MEET


aku pernah bagitau kawan kawan rapat aku yang aku kenal dengan amirul dekat wechat. hahahaha yes mostly semua tak percaya. betul ini kisah benar. 
aku kenal dengan dia dekat wechat pada March 14, 2017. gilaa en date pun aku ingat huhuhuhu. 

waktu tu pagi aku baru masuk kerja. and dia baru balik kerja. asalnya just accept jadi kawan je. lepastu meleret lepas aku ada post yang aku tak jadi kahwin dengan lelaki sebelum ni, so dia pun share cerita part dia. 

then tukar no phone tapi still tak rancak sangat la nak borak. aku ni jenis kalau aku kawan dengan dia, aku kawan dengan dia je. lelaki lain aku tak layan dah. sebab aku busy. memang mindset waktu tu "ya Allah kau jumpakan aku dengan lelaki yang memang untuk aku bukan untuk buang masaku" sebab sebelum ni dah serik. 

and kebetulan dia pun ada niat yang lebih kurang. orang cakap kalau nak jadi cerita macam macam mana pun akan jadi jugak. 

lepas tu kitorang jadi friend dekat facebook. time ni baru aku perasan yang certain kawan aku is kawan kawan dia jugak. tapi aku tak pernah kenal dia. kawan kawan dia aku kenal hahahaha aduhai. and kawan kawan ex dia pun ada yang aku kenal. ada sorang tu ex officemate aku. keciknya dunia. tapi takpelah kan bukan penting pun. 

then sebulan lepas tu kitorang jumpa, first time, face to face. jumpa pun sekejap je. pergi tengok Fast 8 sebab aku memang follow cerita tu dari zaman dolu dolu lagi hahaha. 

and it continues :) 

kitorang start borak & plan pasal kahwin pun hujung bulan 6 macam tu. bulan 7 terus menyimpan. 

nak seribu daya, tak nak seribu kata. kan?

alhamdulillah setahun lebih berkawan sampai bertunang kitorang tak ada issue issue besar issue issue orang ketiga semua tak ada. amirul orang yang sangat tenang. and apa apa yang dia plan so far menjadi. tapi dugaan & cabaran tu biasa la. 

bapak aku cakap kalau nak tengok lelaki tu layan kita ok or tak ok, tengok cara dia layan mak dia. 

aku berkesempatan keluar shopping raya dengan mak dia & dia sekali masa bulan puasa haritu and yes, as expected. lulus. hahaha macam apa je. 

tapi aku dengan amirul kontra. sangat sangat kontra. 
aku lebih suka settlekan sesuatu perkara tu cepat, lepastu tak payah fikir lagi dah. 
and aku akan cari cara paling senang nak settle, sebab aku busy (kalau korang tau aku kerja apa) 

amirul ni terbalik. dia sangat tenang. tenang tenang air di laut.
dia suka fikir dulu, belek dulu, tilik dulu. lepastu dia settlekan. 
dia settle sendiri. tu perangai dia,

dia cakap aku cerdik, tapi akal aku pendek. 
perempuan standard la hahahahah 

dia cakap aku commit dengan apa yang aku kerjakan/usahakan.
tapi aku tak menyabar. hahahaha suka hatilah 

paling best dia cakap aku suka susahkan diri sendiri hahaha kejadah apa bangg
takdelah, aku memang suka buat semua sendiri. dah diajar macam tu. 

cari kerja sendiri
beli kereta sendiri 
susah sendiri 

baru puas hati tengok hasil duit duit kita tu. 

ok dah. 

kitorang nikah insyaAllah di penghujung January 2019.
and insyaAllah dapat bersanding masa birthday aku wuhuuu 


doakan kitorang ya. 
semoga yang baik baik je untuk semua aamiin aamiin insyaAllah :)
selamat berkahwin.

.hudapunyacopyrightreserved.