Friday, December 20, 2013

How I use mine.

Same song, again and again.
You wrong me twice and I keep coming back.
Tell me what the matter is, little man.
I've got a pretty face and I wear a nice dress. 
Penangan cerita Pitch Perfect yang tak sudah sudah -_-

Ok ha ! I'm home now I'm home now I'm home everybody yeah :D
Yeah but it's actually for a week. 
Taaaaapi takpe asal I bahagia ^^

Recently ada ah member member tanya aku pasal edit gambar Instagram.
Banyak ah Instagramers yang edit gambar macam cool macam gempak gilew ah kan. 
Aku pun tak tau sangat dekat mana budak budak ni edit.
Biasa aku guna : PicsArt, FotoRus and Camera360
Paling koman punya ah tu, noobies katanya ko. 

Jujur cakap ah, paling sedap nak guna : PicsArt.
Aku suka main collage dia. 
Kalau FotoRus dengan Camera360 tu macam fixed sangat collage dia.
So tak boleh nak tayang kekreatifan diri ni ha haha :D

Meh sini aku tunjuk cara aku guna PicsArt. 
Senang je, tak perlu sakit sakit otak migrain nak edit gila gila babeng. 


Ha ni haaaaaaaaa. 
Gambar ni asalnya tegak ah kan, aku just rotate je.
Disebabkan background gambar ni dinding kosong, so bila combine nampak macam bersambung.
Nampak en ? 
Dekat collage yang ini letak radius and line dia tu 0.


Gambar ni pula gitu je ah caranya. 
Yang dua kotak sebelah kiri tu kosongkan, so nanti dia jadi plain putih.
Tulisan 'Happy Sunday' ala ala hipster tu dekat PicsArt ada.
Paling koman aku guna, senang cakap ah. Paling koman. 


Ha gambar ni ada juga member yang rasa macam tertipu.
Nampak macam hebat je macam hebat je macam hebat je kan ? Hahahahaha :D
Aku just guna collage yang 6 tu, and kosongkan ikut suka. 
Seeeeeeee ? :D


Yang ini pun sama, nggak ada bezanyaaaaaaa. 


Ha ini pun sama, just edit radius dia jadi maksimum. 
Gambar tu edit dekat Camera360, sketch punya. 
Main brightness sikit. Jadi ah. 
Senang en senang en ? 


Ini pun, 0 kan radius and line dia. 


This, lebih kurang sama. 
Tapi aku guna yang landscape punya. 
Maknanya en, gambar ni datang dari collage yang sama.
Ok nampak tak adik adik semuaaa ? Bagus. 


This, guna collage sama macam gambar nombor dua tadi.
Just aku letak line dia berapa entah, sampai jadi kecil macam tu.
Kotak kiri dua tu kosongkan seperti biasanya.

Ok itu je ah, yang paling pandai aku boleh buat.
Tak perlu penuhkan memory install photo editor yang bukan bukan.
Guna 3 tadi tu pun cukup. 
Serious cayo ah cakap den ! :D

HA !
Satu lagi, kalau nak fitkan gambar dekat Instagram.
Biasa FotoRus ah kan kan kan.

Guna ini : InstaFitIt Free. 

Cari dekat Play Store.
Mana mana yang kau edit selain dekat FotoRus, boleh fit kan dekat situ.
Simple je.

So nanti gegambar Instagram kau kau kau akan lebih cool. Gitu.

Beberapa hari akan datang aku akan ke satu tempat di dunia.
Melancong for sure. 
So yeah, I'll out for a while.
Sumpah ah stress gila lately ni. 
I really need vacation. 

Yang cuti sama sama dengan aku, happy holiday k :)
Yang tak, takpe sabo. 
Itu je ah, bye.  

.hudapunyacopyrightreserved.