Monday, September 25, 2017

oh please don't (quick post)

hi.

so harini aku pergi lunch dengan ofismate yang lain dua tiga orang since aku dah lamaa gila tak keluar lunch (projek kahwin punya pasal kena simpan duit banyak sikit katako) and of course la banyak gila benda benda yang boleh di-ketupatkan. 

and ada ofismate aku ni cerita pasal ada sorang single mother ni (satu ofis dengan husband dia) dok hari hari la mengacau husband dia whatsoever la, start kacau sejak dorang balik dari company trip macam tu la lebih kurang. dia whatsapp, then bila husband ofismate aku ni just read and tak reply, dia call. and maybe fikir sebab kerja, si husband ni angkat la kan. rupanya si single mother ni nak ajak lepak minum je. 

so kitorang yang dengar ni macam 'dah kenapa ngajak laki orang pi minum ni padia?'. yes semua yang ada tadi perempuan so korang tau la kan macam mana punya quick kitorang judge manusia lain hahahahaha XD

obviously kita semua tau intention si single mother ni. and bukan tu je, masa company trip dorang tu pun dia keep on ambik gambar candid husband ofismate aku ni. dann dia send semua gambar gambar candid tu, and dia acah acah nak borak la dekat whatsapp macam tu. oh please. obvious sangat niat awak. 

husband ofismate aku ni takdelah hot sangat (hahahahahahaha sorry komen jujur) tapi dia ni peramah gila and banyak topik dia boleh bukak kalau borak dengan dia. aku pernah la lepak dengan family dorang and kita ni dah anggap dorang macam abang kakak kita, so kira close la kan. memang, husband ofismate aku ni pandai buat kawan. maybe dari situ si single mother ni sangkut la kot. 

bukan la nak cakap apa, si single mother ni takkan tak tau lelaki tu dah ada family, umur pun near 40, ada anak anak tengah nak membesar, takkan la nak cuba nasib jugak. tak cantik la kan macam tu. faham awak tu sunyi, tapi boleh hormat hubungan orang tak? kalau kacau yang single takpe la jugak. 

tapi yang single pun bukannya semua single. 

tolonglah jangan. and buat background check dulu please.

tak pun, kalau orang tu dah tak nak layan, stop it. jangan kacau lagi. 

and yang dikacau pun, rasanya boleh je directly talk to him/her. 
boleh je cakap 'minta maaflah saye attached to somebody' ataupun nak jujur lagi 'mintak maaf la kita tak minat awak' hahahahahaha :D 

please don't interrupt someone else's relationship. 

faham, mungkin niat nak berkawan. tapi kalau nak kawan, kawan sekali dengan partner dia. lebih baik macam tu. 

seriously, don't. 
find anyone else that suit you to be with. 

and macam aku ni, kawan kawan ofis semua dah kawin lepastu tinggal aku je (akan kahwin) mestilah aku takut bila dengar cerita macam ni. 
yes maybe tak berlaku dekat aku tapi siapa kita untuk predict masa depan? kau boleh predict? tak kan? 

so please. jangan. 
jangan kacau apa yang sepatutnya tak boleh dikacau.

have some respect. 
have some humanity.
and paling penting, have some dignity. 

.hudapunyacopyrightreserved.