Tuesday, February 27, 2018

otak kanan (12)


tak syok update entry guna phone. feel takde. 
sebab tu aku malas gila nak blogging sekarang.
rindu tapi leceh. so lagi banyak meluah rasa dekat story hahah.
so, moving on.

sekarang perasaan macam macam. aku tak tipu. 

happy is happy la kan. tapi dia dah jadi rojak mee cendol pulut satu ikat tepi. 
takut pun ada. menggelabah ayam pun apatah lagi. 
sayang? eh tu usah dibilang. semestinyaaaaa ❤

bapak (office) aku selalu cakap, life is a learning process. the result tu nanti, time dekat syurga or neraka nanti. 


sepanjang aku & amirul settlekan progress 💍 dan 💐, banyak benda baru yang aku belajar. dan banyak juga benda yang aku kena ambik tahu.

perkahwinan bukan satukan dua orang je. dia satukan dua keluarga. so dari situ dah nampak pentingnya restu/doa mak abah dua dua belah. aku banyak belajar jadi sabar sebab nak uruskan hal ni kena banyak refer orang tua kita.

kalau ikut kepala sendiri memang semua nak settle cepat & awal lepastu boleh get ready je.

tapi abah aku ada ajar pasal Murphy's law.
dia macam ni; bila kau dah plan cantik cantik dan semuanya dah teratur, kau still takkan dapat elak benda yang tiba tiba jadi. anything la yang tiba tiba. that is Murphy's law.

kalau dalam konsep agama, kita dah rancang yang terbaik. tapi perancangan Tuhan is the ultimate one. Dia lagi tau apa yang akan jadi next part. so sebagai orang yang beragama, kita kena terima benda ni.

urusan perkahwinan ni jugak banyak ajar aku untuk tak terlalu cepat melatah. tension & pressure tu adat la kan. tapi apa apa hal, take a deeeeep breath dulu, kasi hadam dan baru fikir solution. and aku tak boleh cari solution sorang sorang. macam macam mana pun aku kena berbalik kepada amirul & mak abah aku.

yes aku jenis independent. memang jenis semua benda nak buat sendiri sebab aku rasa ada sesetengah benda tu tak perlu libatkan ramai orang. and tak nak susahkan orang. tapi aku still perlukan amirul amni 😂 he's a good guidance you know (untuk aku je la. jangan sibuk)

so mende ni aku tak adapt dekat hal kahwin ni
je la. bila aku gaduh dengan orang dekat office ke sesiapa ke, aku try (masih mencuba ye bagi saya peluang) tak melatah dulu. ada time time aku kena faham situasi orang lain dulu. then baru fikir nak respon balik atau tak. 

ada masa masa diam tu lebih menyenangkan. 


so yes, mari kita doakan yang terbaik untuk diri kita sendiri. 

doakan juga kelancaran dua majlis aku & amirul ni ye 😊 
aku takut aku tak tipu. 
tapi alhamdulillah aku still dapat jumpa dengan orang yang baik baik. 

semoga semuanya dipermudahkan. 

aamiin insyaAllah ❤

thanks korang yang baca/mendoakan. 

nanti aku share nexttt update 😉

.hudapunyacopyrightreserved.