Friday, March 16, 2018

Amirul & Siti - part 10

THE 1 YEAR JOURNEY

orang cakap 1 tahun kira mentah lagi. still kena kenal hati budi dalam dalam. tengok teliti apa dia suka apa dia tak suka apa dia tebiat apa dia sisi baik dan buruk. 

1 tahun kitorang tak macam orang lain. masing masing kenal masing masing waktu masing masing tengah dekat bawah. patah hati, down. dikecewakan dan ditinggalkan. guna istilah kawan masa mula mula. kitorang share pengalaman tak best dengan orang orang sebelum kitorang. dua dua tak lokek share benda baik baik untuk masa akan datang. untuk pengajaran diri sendiri.

amirul peramah, tapi dia jual mahal. betul tak tipu. semua cakap dia jenis yang positif positif je. berlawan dengan aku yang apa apa pun akan fikir negatif side dulu. 

selesa. yang ni aku describe dia. aku selesa adanya dia. aku suka positif positif vibe yang dia bawak. dia humble gila. tapi kuat merepek. dia tak judge apa yang aku ada. masa first time jumpa dia cakap dia bawak motor buruk je. aku ye kan je. tapi kejadah apa motor buruk pakai glove? 😅 amirul kantoi. nak test aku konon ingat aku materialistic. dia salah orang, aku bukan macam perempuan lama dia yang suka meminta minta. 

aku lulus. 
bagi aku, dia pun lulus. 

lepas raya tahun lepas kitorang decide nak ikat apa yang patut diikat. ijab & qabul apa yang patut. kitorang mula mengumpul waktu ni. 

tak sesenang yang disangka. serious.

banyak dugaan lepas tu. banyak cobaan satu satu benda jadi. tapi alhamdulillah kitorang bebas dari orang ketiga. aku mengharapkan benda baik baik macam ni berpanjangan sampai ke anak cucu insyaAllah. 

aku tengok dia menangis depan depan. dia tau aku tengah kecewa waktu tu & try nak berdiri balik hadap semua dugaan yang jadi. dugaan memang banyak waktu tu. tapi kitorang tak tinggalkan satu sama lain. 

satu yang aku suka dengan amirul; dia tak cakap, dia terus buat/buktikan.

surprisingly, semua yang aku cerita/bebel/borak kosong dengan dia, semua dia ingat. dari sekecil kecil hal.

aku dapat rasa perasaan yang dia cuba tunjukkan dekat aku. aku rasa keikhlasan yang dia tengah bagi.

lepas tu dia bawak aku jumpa mak dia untuk pertama kali. tanpa diberitahu. dia senyap senyap. dengan pakai baju kerja lagi. yang ni aku geram. suka sangat buat benda tiba tiba. 

alhamdulillah, positif. penerimaan positif dari mak dia yang bukan dibuat buat. mak dia tak layan aku macam tetamu. aku suka yang ni ❤

perancangan still berjalan macam biasa. 

gaduh? mesti. aku orang paling suka cari gaduh dulu. sebab aku suka tengok betapa tenangnya dia time gaduh walaupun aku tau kalau orang lain mesti aku dah kena lanyak agaknya. dia sangat senang nak sejuk. dan dia pandai sejukkan aku. 

Mac 10, 2018. 
Alhamdulillah, seperti yang dirancang. dua keluarga berjumpa juga akhirnya. dia tak dapat datang sama, so aku update dia guna whatsapp. 
aku tak tipu part yang satu ni antara part yang agak rumit sebab dua dua belah ada pendapat tersendiri. tapi alhamdulillah, still ada 1 kata sepakat.  

cincin tanda dari keluarga dia diberi. aku hantar gambar jari yang siap dihias cincin dekat amirul. dia yang tengah kerja terus sujud syukur 🌸 

lepas semua selesai, dia call aku. dia cakap terima kasih sebab terima dia. perancangan akan datang mungkin lebih mencabar, tapi dia yakinkan aku semuanya akan berjalan lancar. insyaAllah. tipulah kalau aku cakap aku tak menangis. perasaan aku campur campur. 

Mac 14, 2018. 
cukup 1 tahun aku kenal siapa Amirul yang sorang ni. aku ingatkan dia hari ni hari kita setahun. dia cakap alhamdulillah, 1 tahun kita bukan 1 tahun yang kosong. kita dah melangkah satu step ke depan. 

sekarang ni kitorang look forward to the biggest step pulak. mungkin agak lambat dari orang lain tapi yes, we enjoyed the journey ❤ 

terima kasih Amirul untuk 1 tahun yang macam roller coaster ni. 
i look forward to 70 80 years ahead with you 🌸
semoga semuanya mudah 💐

.hudapunyacopyrightreserved.