Tuesday, February 12, 2019

Amirul & Siti - part 25

THE WEDDING OUTFIT AND MAKE UP

kitorang baru settle pindah rumah so penat sikit seminggu ni. aku nak update pun em aku pilih tidur hahaha ampun

aku share dulu baju sanding kitorang untuk majlis dua dua belah. 
lain nanti aku share lagi. 




majlis sebelah perempuan 27 Januari 2019

majlis sebelah aku memang ambik full package dari selayang. 
kalau korang pernah dengar nama ZA Weddings & Events. 
ala yang abam Bocey pakai masa majlis sebelah wife dia tu. 
tema majlis sebelah aku amirul yang pilih which is tema classic royal. 

sesiapa yang hadir masa majlis tau kitorang ada sajikan persembahan silat gayong dari anak anak murid amirul sendiri (oh ye lupa nak kabo yang laki kita ni cikgu silat, hiks) and pelamin pun kita ambik royal dais (ni next chapter aku share) 

baju of course la kuning kan. sanggul lintang hat gabak tu amirul yang request aku pakai. berat bak hang tapi demi laki ku turutkan jua hahahaha. kitorang in love sangat dengan songket kuning dia. rasa macam tak nak cabut nak pakai je seminggu direct hahaha over. 

makeup pun dah include sekali dengan package. nak cerita sikit makeup majlis sebelah aku.
since ramai jugak komen lipstik color terlalu heavy, aku terangkan dekat sini memang aku saja request lipstik color merah macam tu sebab dalam gambar photoshoot kahwin dia akan nampak merah biasa je. lagi satu merah dia color classic. style dolu dolu. aku suka. takpe nanti aku share gambar dari photographer. 



majlis sebelah lelaki 3 Februari 2019

majlis sebelah amirul kitorang decide untuk pakai balik baju nikah kitorang, tapi kita lawankan dengan warna kuning terang. idea semua dari amirul. baju nikah pun jarang orang pakai color gelap tapi kitorang buat hehehe rare kan. so nak bagi combination yang wow sebab tu ambik kuning kekekekeke 

majlis sebelah amirul kitorang dah dapat gambar dari photographer so hasilnya masyaAllah cantik sangat. warna baju kitorang betul betul naik dalam gambar. 

oh ye, crown dengan veil tu aku beli sendiri ye. sesiapa nak sewa boleh la follow ig aku @veilcentre . 

kenapa ambik crown besar & tinggi? sebab aku pendek. kalau berdiri aku dekat paras bahu laki aku je aherherher dua dua gambar ni pulak aku cabut kasut tinggi sebab penat hahaha. 
so crown tu membantu jugak bagi nampak tinggi. 

makeup untuk majlis sebelah amirul memang aku request natural je sebab baju color block pastu lawan dengan kuning. so mak andam aku just enhance seri pengantin je. mak andam pun muda lagi baru 24 tahun.  


ni hasil makeup masa majlis aku. 



ni hasil makeup majlis sebelah amirul. 

aku suka dua dua makeup sebab hasilnya nampak wow and lain dari hari biasa. memang akan aku kenang sampai bila bila hiks. 

ok lah, nanti kita sambung next part ye.
bye. 

.hudapunyacopyrightreserved.