Friday, March 1, 2019

Too Good to be Fooled

sorry penat sikit sejak dua menjak ni otak ingat nak tidur lepastu nak makan je lepastu malam malam kaki cramp kesian laki aku hahahaha k 

izinkan aku tukar topik sikit sebab aku memang tak dilahirkan untuk jadi pemendam. sebab tu aku join blogging sejak 2010 dan aku menulis short story. sebab aku memang macam ni suka expresskan everything yang aku rasa valid untuk aku sharekan. 

aku dapat 1 komen ni 



dah baca? ok mari aku ceritakan. 
komen ni dihantar dekat salah satu gambar kahwin aku masa 27 Januari lepas which is kenduri sebelah aku la kan. 

ok kejap jangan ajar aku suruh simpan aib orang sebab manusia yang komen ni pun tak menjaga aib dia sendiri. umpamanya berak tengah highway yang jammed 3 lane jadi 1 lane lepastu semua orang tengok dia lepastu dia malu sendiri. so perlu ke aku jaga aib dia? semestinya, tidak. 

aku kenal manusia ni. kenal secara online je la. and aku tau semua cerita dia dan family dia. kalau bukan amirul yang cerita pun, aku boleh tau sendiri sebab perempuan sebelum aku yang berkawan dengan amirul tu jenis semua segala jadah dia nak post dekat social media so kita sebagai netizen ni kena la appreciate mende macam ni. 

orang tayang kita tengok. 
lepastu malu sendiri, aku nak tanya ni : siapa suruh tayang? 

alkisah bukannya amirul dan perempuan tu bercerai berai. setakat hubungan yang tak ada hala tuju je pun. 

aku tak tau apa motif dia nak komen macam tu. saja saja nak bagi aku sakit hati di hari bahagia aku atau saja nak bagitau yang dia tu kakak ipar tak jadi amirul?

sejujurnya aku tak terkejut pun komen macam ni. seperti yang dijangka. 
kalau niat nak buat aku sakit hati, maaflah memang tak berjaya. 

sebab aku tau semuanya. awal awal lagi aku tau. 
salah orang, next. 

so komen yang sebegini sangat tak relevan untuk dikomen dan boleh aku kategorikan sebagai apa ye? oh ye, kategori bodoh. 

dan aku tak simpan mende ni sorang sorang ye. family aku tau, family laki aku pun tau. 
mak abah mertua aku ada pesan jangan dilayan orang kurang cerdik macam ni. 

sebab tu aku direct reply macam tu je. sebab i got nothing to lose. 
buang masa satu lagi. 

sebab kitorang tak ambil tau pun pasal diorang kekekekekeke 

soalan aku dekat sini, siapa yang tak move on sekarang ni?

aku kesian dekat husband perempuan tu sebab jadi kambing. kakak ipar sendiri dok meroyan lagi dengan "bakal adik ipar tak jadi dia". yang dia jadi apa dekat situ? 
tunggul. 

kesian.

im too good to be fooled. senang je cara aku, kalau ada yang tak puas tersimpan dalam hati, jumpalah aku secara 4 mata. aku lebih suka macam tu sebab lebih profesional dan matang. 

kita perlukan lebih ramai orang bijak dalam dunia ni, so nasihat aku marilah kita act like one. 
okie? 


ps: aku tak delete pun komen dia. aku biarkan je. siapa yang rajin cari tu mesti jumpa. tapi tak payah cari lah, sampah je. 

.hudapunyacopyrightreserved.