Friday, June 14, 2019

Our First Raya

terangkan semula hati yang gelap gelita, 
hari ini hari raya hari bahagia lagi mulia - Monoloque 

alhamdulillah it's our first raya being together (and it's halal!) yeayyy! hahahaha and tahun ni kita raya dekat Perak dulu! 

1 hari sebelum raya kitorang balik KL dulu jumpa family aku semua, buka puasa sama sama for last day and lepas maghrib kita terus shoot balik Perak. and disebabkan first time aku tak raya sama sama dengan family aku, rasa sedih sikit la. abah pun time aku salam muka sedih je siap pesan suruh behave dekat kampung orang hahaha rindu la tu 

and our first day raya be like 

sebenarnya pilih color emerald green tapi amirul suka pulak baju melayu Hairul Azreen color ni masa shopping dekat Jakel makanya aku selaku isteri yang baik lagi awesome setuju je la walaupun terpaksa lepaskan baju riau dekat Icahfa hahaha nasib baik amirul belanja beli benda lain kuikuikui 

first time salam husband sendiri masa pagi raya rasa sebak sampai tak tercakap pun minta maaf apa semua hahahahaha aku cakap selamat hari raya je. dia je la comel salam cium pipi siap peluk peluk malu aku depan sedara dia haahaha 


raya kedua aku memang bebetul enjoy beraya dekat kampung mak amirul ni. malam 1 hari raya kitorang semua buat bbq besar besaran and happening gila! sepupu sepapat dia pun jenis masuk air so memang ada je la benda nak dibahan. aku betul betul happy raya dekat kampung dia walaupun line macam noharom hahahah and amirul pun memang letak aku jadi main attention dia so aku tak rasa macam orang asing dekat tengah tengah family besar dia. 

makan pun tak payah cakap la lagi lagi aku pregnant apa je yang orang tak hulur dekat aku. makcik makcik amirul memang manjakan aku dengan segala jenis makanan hahahaha thank you husband i love you! so grateful having best in laws & relatives. 


raya ketiga kitorang packing balik Klang. oh lupa, sepanjang dekat kampung ramai sedara amirul tanya aku "mana perutnya" hahahaha memang tak nampak pun perut aku even dah 4 bulan pregnant. baju raya ketiga ni baru nampak sikit. ramai la cakap aku pandai sorok perut hahaha aku tak sorok, dah memang tak nampak nak buat acano 

time ni dari Perak terus ke Klang kampung abah pulak. and know what, kitorang spend masa dengan mak abah. pergi makan malam, borak dekat rumah berempat je. abah rindu tapi mana dia nak cakap hahaha lagi pulak dia memang suka amirul tolong dia sebab amirul paling tinggi dekat rumah mak aku hahaha 


and yes dekat kampung abah. raya kelima kitorang adik beradik semua follow abah & mak beraya rumah sedara semua pusing sampai Subang Shah Alam KL semua. aku memang suka raya jenis macam ni, tak terperap je tunggu orang datang. 

sorry la gambar macam hindustan sikit. amirul memang suka poyo dalam gambar hahaha 


kesimpulan dia raya dua dua belah family memang happening! seronok dapat family baru yang accepting and fun. i thank God for this beautiful family :)

oklah bye, Selamat Hari Raya!

.hudapunyacopyrightreserved.