Monday, February 29, 2016

#Projek9323 - ada baik ada buruk dia.

takde lagu humming je la apa yang boleh.

ada yang tanya kenapa tak promote kakak sales advisor yang aku deal haritu. ni la dia aku nak cakap ni. tak syok jugak nak burukkan orang tapi tapi hm. orang yang buat aku cakap buruk pasal dia. ehhh.

kakak tu bagus sebab dia proses dokumen aku untuk apply loan memang cepat. and relationship dia dengan bank memang power tu yang aku lulus tanpa grento tu. so kat situ dah ada good impression pasal dia. 

tapi dia proses delivery kereta aku macam kureng sikit. startnya bila masa nak sign agreement tetiba ada hidden charge untuk personal insurans allianz macam mana entah kena tambah duit lagi.

ok kereta aku solid en, so harga otr rm 32447. loan aku rm 31000 then ada mark up insurance ke macam mana rm 248.04 then tambah lagi allianz punya personal insurance rm 419. so total deposit aku bayar rm 2114.44. katanya personal insurance rm 419 tu cover kalau kete rosak tepi jalan ke tayar pancit ke yang sewaktu dengannya tu la call je allianz dorang datang tolong. valid setahun je la katanya. 

pastu masa tunggu delivery kereta. aku syak kakak ni at first dia nak kasi aku saga plus tahun 2015 punya manufacturing sebab dia cakap color putih dengan black je yang cepat keluar. so sebabkan aku awal awal mention dekat dia 'bapak saya nak kereta 2016 kak' and dia balas 'ok ok memang 2016 punya pun', so kete aku sampai around seminggu macam tu. sebab sebelum ni dia cakap ready stock la maybe yang 2015 tu ready stock maybe la. pastu tiap hari jugakla aku tanya dia kereta dah ready ke belum dia balas sekali je 'kereta belum sampai' disebabkan bapak aku pun tanya aku hari hari 'mana kete ko ni'. so bapak aku direct call dia tanya kete sekarang dekat mana. dia cakap kete direct dari tanjung malim pastu bapak aku tanya ah bila dia boleh readykan kete tu dia jawab dekat bapak aku 'bukan saya yang bawak lori tu so saya tak tau bila sampai'.

so bapak aku tak suka la dengan kakak tu since dia jawab pun macam tak berapa nak elok la kan. ke sebab dia tension asyik kena push je. mende takkan jadi tension kalau dia state awal awal 'k siti kereta belum sampai sini ada dekat tanjung malim plant so maybe sampai sekian sekian hari' centu kan baru lah kita ni tak cuak nak tunggu lama kan kan? so bapak aku macam nak suruh cancelkan deal dengan kakak tu tapi nak buat macam mana agreement semuaa semua dah siap tinggal nak ambik kete je. so aku diamkan je la. kasi bapak aku sejuk sendiri. 

yang paling sakit hati (part one). kete aku sampai bersama sama kete color merah yang aku order sebelum ni ye tuan tuan puan puan. sebabkan kakak tu macam nak kasi stock 2015 then aku cakap awal awal 2016 then aku pun last minit tukar color putih atas alasan cepat keluar, at last? kete aku seminggu lepastu baru sampai then ada jugak color merah sampai sekali. ok ni sakit hati. 

sakit hati (part two). aku tak dapat sport rim macam yang dijanjikan beb. aku dapat cover rim proton yang macam saga fl standard punya. kebetulan jiran depan rumah pun pakai kete sama color yang sama dengan aku, aku tengok dia ada sport rim beb. aku takde! yang ni aku baru perasan sehari lepas ambik kete ah tu pun kakak aku yang perasan pastu kakak aku sejukkan hati aku cakap maybe ni 2016 punya stock memang takde sport rim. k aku ye kan je la. 

semalam (ahad 28hb) aku pi pekan aku jumpa kete plate BNQ color semua sama macam aku, dia punya ada sport rim beb. korang agak aku nak rasa apa? 


sepatutnya aku dapat sport rim macam tu. 



aku dapat cover rim je ye kawan kawan sahabat handai sekalian. *hujan hujan muka sedih*

sakit hati (part three). free gift. ok semua tau yang free gift ni atas salesman jugak nak kasi or tak sebab mende tu dorang keluar duit poket sendiri. k yang ni aku faham sangat so aku tak push kakak tu untuk kasi aku free gift bukan bukan. aku ada tanya 'free gift macam mana kak' atas niat kalau ada k aku ambik kalau takde takpe aku faham. kakak tu cakap 'ada, suprise'. 

masa ambik kete, kakak tu cakap free gift tetinggal dekat kete dia satu lagi so janji nak kasi esoknya lepas maghrib macam tu. aku on. tengahari esoknya aku tanya nak jumpa dekat mana, dia kasi bluetick beb. dah petang pukul 5 centu baru dia reply dia cakap dia dekat perak ada kematian centu lah. so aku pun kasi bluetick balik. so sekarang aku tanya lagi dia kasi bluetick je. kalau memang takde free gift nak kasi takpe, info aku awal awal. aku faham. so ni la kot maksud suprise dia, takde free gift. haha 

ok dah tau kenapa aku tak promote kakak tu dekat rakyat jelata? haaa. bukan aku nak tutup periuk nasi kakak tu, aku tak nak orang lain kena yang sama macam aku. tapi rugi jugaklah dia buat macam ni sebab dia proses dokumen memang power beb tang delivery tu je cacat sikit. kalau dari a sampai z dia punya servis cantik memang aku canang satu kampung ko tau. ahahahaha

aku dalam proses nak redha ni. aku pun tak nak pening kepala stress stress fikir pasal mende ni. kalau kakak tu tau/sedar ada hak yang aku patut dapat dekat dia lagi, pandai pandai la dia carik aku nak settelkan. 

oh kakak tu bukan sales advisor pun sebenarnya, dia agent. 

.hudapunyacopyrightreserved.