Friday, March 18, 2016

#Projek9323 - kenapa Saga Plus?

assalamualaikummm cikgu! ok duduk. terimaa kaaaassihh cikgu!

soalan ni soalan cepu cemas level add math tak pernah lulus even sekali. eh aku tak ambik addmath dulu. kenapa saga plus eh? melepuh jugak kepala otak nak fikir jawapan kepada soalan. kahkah

ok lah aku simplified kan saja lah ye. 

satu - abah.
aku suka kereta kecik, alah standard lah typical woman driver gitu. even pakai kancil pun dah tak terkira dia punya eksiden eh telajak tu la eh telepas clutch la eh tu eh ni. so aku tengok kereta comel comel je. axia, myvi, i10 centu la. tapi, dicantas dan dicaras oleh bapak gue. bapak aku cakap 'rugi je beli kereta kecik kecik bayo mahal, baik ko pakai je sang kancil tu'. so aku pun follow my bapak so aku try tengok kereta beso kata dia. nyehnyeh.

dua - bajet. 
ni penting. engko nak beli audi tapi gaji bulan bulan 1800 contohnya, eh jangan tinggi sangat mimpi tu, rendahkan sikit. kalau ada sugardaddy ok tu lain dramaa dia. haha. so aku kira kira bajet untuk hidup sepanjang zaman dengan komitmen tenggiling ni, saga plus ni salah satu calon calon cemerlang untuk bajet aku. aku usha jugak kereta second, honda city, honda jazz, myvi 2012, gen 2 lebih kurang tu la. 

tiga - beso.
orang selangor kata beso. orang minang cakap gadang. gitu. aku fikir aku akan bawak mak bapak adik aku bejalan satu hari nanti, so kereta kecik memang tak sesuaaii untuk bapak aku yang agak cerewet. ok tipu, sangat cerewet. kiki i love you abah! walaupun bapak aku ada FD tapi kalau datang malas dia memang dia tak nak drive. aku drive FD? oh no no no jangan cari penyakit elok elok nak pergi kenduri kang tepergi hospital lak. 

empat - murahlah apa lagi. 
saga plus tak banyak feature best best macam myvi, axia sebab tu dia lagi murah dari yang lain. so monthly installment aku tak terlalu menyakitkan and still boleh pergi berfoya foya cari jodoh kahkahkahkah ok tak kelakar. buat apa pakai kereta mahal simpan dekat rumah tapi kena ikat perut ye dak? hahaha takde ah, semua tu begantung dengan diri masing masing. ukur baju dekat badan memasing k. tu penting. nak dengo cakap orang sangat pun tak boleh. 


tu je la kot. pokoknyaa ya temen temen, ukur baju lo dibadan lo, bukan dibadan orang lain dong. ok? kikiki. 

-hari ni tenggiling aku genap sebulan. wuu-

.hudapunyacopyrightreserved.