Friday, April 22, 2016

#Projek9323 - amende pakai manual?

tengah picang walaupun sebenarnya macam banyak kerja. 

soalan favourite orang orang sekeliling lepas aku beli bener (kete aku la) ; 

"kenapa beli manual kau tu kan perempuan lagi senang drive auto dekat highway kalau jam kaki tak sakit rugi je beli manual apa la"

haih, bosan aku dengar asal perempuan je auto asal perempuan je auto asal auto je perempuan. semak tau dak semak. akakakaka. tak semestinya asal auto je perempuan lepastu asal buat masalah dekat atas jalan tu perempuan. ha tu dia feminism dah keluar. 

aku ambik manual satu sebab murah, aku keluar duit sendiri kot. so ukur baju dekat perut sendiri la cerita dia kan ukur lilit panjang mana. lepastu sebab aku memang drive manual since forever katako ahahahaha. bak kata kakak aku drive manual lagi mencabar minda. ok bunyi macam poyos nak mampuss. 

satu lagi sebab ritu dekat office aku ada satu ahso (cino tuo) ni dulu pakai satria manual lepastu dia tukar myvi auto, maybe dia tak reti/pandai/belajar bawak auto, dia tertekan pedal habis 2 bijik kereta depan dia, barai. yang satu vios pintu dah tak rupa pintu, yang satu lagi bumper habis. aku yang takde relation sedara mara dengan depa ni pun nak menangis tengok kereta injured macam tu. haha. so dari situ aku sendiri tau kemampuan aku yang aku memang tak mampu nak drive auto. dah la clumsy kelam kabut macam paria pulak tu, kau bayanglah kalau aku ni drive auto. hahaha. 

ye ramai orang cakap senang gila drive auto sap sap soi je dah sampai, tapi entahlah. aku tak berapa nak confident dengan diri sendiri. akakaka. 

ok apa drive manual, mencabar kepala otak yang dah lama tak berfungsi ni, barulah sel sel dia berhubung dengan baik. tapi memula memang takut jugak la, sebelum aku nak pergi mana mana aku kena tengok dulu route dia tu macam mana. so baru aku boleh plan trip aku. gitu. 

and satu lagi fuel consumption drive manual lagi rendah dari drive auto. tapi aku tak calculate la berapa aku pakai sebulan, asal tank dah nak kosong aku isi je terus. lantak pi la. 

and last, maintenance tak terlalu tinggi. so oklah, aku hadap je la jam ke roadblock ke goblok ke apa. aku pun bukannya selalu keluar jauh jauh, bujang la katakan. eceh

oklah, harapnya jawapan kena dengan soalan. bye

ps; senin lepas jazz langgar aku dari belakang, alasan dia tertekan pedal. auto kan. nasib baik tak ada apa apa.

pss; ritu bapak aku drive kete aku gear 3 tak tukar tukar dekat highway, sebab dia lupa dia tengah drive manual. aduh pedih sungguh hati ini. 

.hudapunyacopyrightreserved.